HBB.fi - Usein kysytyt kysymykset

USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Miten varaaminen tapahtuu?

  1. Ota yhteyttä:
  2. Kotimajoitus tarkistaa, sopiiko varaus majoittajalle.
  3. Lähetämme sinulle tarjouksen.
  4. Kun hyväksyt sen, teemme alustavan varauksen.
  5. Varmistat varauksesi ennakkomaksulla.

Miksi on-line varaus puuttuu?

Koti säilyy kotina, kun majoittaja itse päättää kalenterinsa ja aikataulunsa vasta, kun saa varauspyyntösi. Kun saat myöntävän vastauksen, tiedät, että olet varmasti tervetullut.

Miksi ennakkomaksu?

Se, että huolehdimme maksujärjestelyistä ennakkoon, on kaikkien osapuolien etu:

a) Suoritettu maksu takaa oikeutesi majoitukseen, joka on varattu vain sinulle. Voit luottaa, että majoittaja ei voi muuttaa mieltään ja esimerkiksi antaa majapaikkaa jollekulle muulle.

b) Maksun jälkeen majoittaja voi luottaa siihen, että olet oikeasti tulossa. Varaustasi varten hän on järjestänyt kalenterinsa, siivonnut huoneen sekä torjunut mahdollisia muita varauspyyntöjä. Olet siis odotettu vieras.

Entä jos majoittaja peruuttaa?

Tällöin huolehdimme, että sinulle järjestyy korvaava majoitus. Koko vuonna 2007 alkaneen toimintamme aikana tällainen tapaus on tullut eteen kaksi kertaa: yksi putkivahingon ja toinen vakavan sairastumisen takia. Tilanne oli ikävä majoittajille - vieraille järjestimme vastaavan tai parempitasoisen majoituksen.

Miten korvaatte ylivaraustilanteen?

Emme koskaan tee ylivarauksia. Majoitus, jonka olet varannut, on vain sinulle.

Mitä vuokraan sisältyy?

Saat oman huoneen, liinavaatteet, pyyhkeet, siivouksen ja aamupalan talon tapaan, ellei muuta ole sanottu. Kylpyhuone on kohteesta riippuen joko oma tai yhteinen isäntäväkesi kanssa. Vuokratessasi kokonaiset asunnon aamiainen ei sisälly hintaan, mutta keittiö on käytössäsi.

Onko tämä turvallista?

Jokainen kohde on huolella tarkastettu viihtyisyyden ja varustetason sekä puhtauden suhteen. Meillä valokuvat ja tiedot vastaavat todellisuutta.

Yhteistyömme eri matkailupalveluiden kanssa edellyttää meiltä hyvää mainetta.

Huolehdimme sinusta vielä matkan jälkeenkin, jos esimerkiksi unohdat jotain majapaikkaan. Maksu tapahtuu vain luotettavien kanavien kautta. Pankki- tai luottokorttitietosi eivät koskaan tule Helsingin Kotimajoituksen tai majoittajan tietoon.

Internet-sivujemme luotettavuutta arvioi Web of Trust. Katso ja anna oma arviosi.

Saanko oman avaimen?

Kyllä saat, ja voit tulla ja mennä oman aikataulusi mukaan.

Mihin vuorokaudenaikaan sopii saapua ja lähteä?

Kaikki pyritään järjestämään, joskin toivomme voivamme noudattaa tavallisia hereilläoloaikoja. Sovi ajat isäntäväkesi kanssa hyvissä ajoin.

Apua, lentoni on myöhässä

Ei hätää - huolehdimme, että et jää oven taakse.

Miksi henkilötodistus?

Kaikkia vieraita pyydetään täyttämään matkustajakortti ja osoittamaan henkilöllisyytensä saapuessaan. Tämä on viranomaisten asettama vaatimus ja toivottavasti ainoa piirre, mikä muistuttaa sinua hotellista.

Kuka siivoaa?

Isäntäväkesi siivoaa asunnon ennen saapumistasi ja vähintään kerran viikossa, ellei muuta ole ilmoitettu. Jos meikkipurkki kaatuu ja huone tarvitsee ylimääräistä siivousta yli normaalin viikkosiivouksen tason, tee se itse, tai pyydä isäntäväkeäsi tekemään se. Korvaathan aiheutuneen vaivan. Jos keittiön käyttö kuuluu hintaan, ota muut huomioon ja siivoa jälkesi.

Mitä tarkoittaa "normaali siivous"?

Normaali siivous kattaa pölyjen pyyhkimisen, imuroinnin, kylpyhuonetilojen pesun ja desinfioinnin sekä vuodevaatteiden tuuletuksen ja vaihdon. Se ei sisällä tahranpoistoa tai matonpesua eikä korjauksia - korvaathan tällaiset vaivat majoittajallesi erikseen.

Voinko tuoda lemmikin?

Riippuu kohteesta. Joissain se on hyvin tervetullut, mutta osa asunnoista täytyy varata niille, jotka eivät voi asua huoneessa, jossa on ollut lemmikkieläimiä.

Saako kodissa tupakoida?

Valitan, pääsääntöisesti ei. Katso kohdetiedoista tai kysy isännältä missä on tupakointipaikka.

Entä jos rikon jotain?

Ei hätää, saat samanlaisen varmasti kaupasta tilalle, tai sovi jokin muu ratkaisu isäntäsi kanssa. Tarvittaessa Kotimajoitus auttaa.

Mitä jos hukkaan avaimen?

Valitettavasti joudut korvaamaan uuden avaimen teettämisen tai lukon vaihtamisen.

Jos olen pulassa?

Soita Kotimajoitukseen +358 50 5849054 tai yleiseen hätänumeroon 112.

Kiva paikka! Miten varaan viikon ensi kuussakin?

Mukava kuulla. Ota yhteyttä Kotimajoitukseen!

Missä on asiakaspalautteenne?

Saat aina antaa palautteesi myös kahden kesken ja luottamuksellisesti, mutta luvallasi myös julkaisemme palautteita. Katso aiempien asiakkaidemme arvioita (pdf).

Jos haluat jakaa risut ja ruusut julkisesti, olet tervetullut Facebook-sivullemme.